Kjøpeguide for brukte motorsykler

Det er ikke uvanlig å se en flott sykkel og oppdage at den var kjøpt brukt. Brukte motorsykler er på ingen måte dårlig kvalitet biler. Med litt forskning og litt grunnleggende kunnskap om motorsykler, kan du lukke en lukrativ avtale. Ikke alle har råd til showroom stykker og det er ingenting galt med det. Du kan enten være å følge et budsjett eller ennå ikke klar for en større investering i en splitter ny sykkel. Det er en rekke av brukte motorsykler nå tilgjengelig i plettfri tilstand. Brukte sykler er ikke bare økonomisk, men også kommer sammen med dedikerte motorsykkel tilbehør. De lar deg nyte fordelene av en rettferdig avtale, bruke mindre penger og få tilgang til en kvalitet sykkel innenfor minimum prisen området.
Kjøpeguide for brukte motorsykler:
Når du shopper rundt etter en brukt motorsykkel, bør du vurdere merke du ønsker, unne deg dedikerte sammenligning shopping og jakte innenfor online og offline markedsplasser. Syklene er en reell stjele og verdt hver krone investert. Online bil kataloger og motorsykkel tilbehør er lett tilgjengelig for verifisering av rente og verdi. Og, nei de er ikke det samme. Mens prisen refererer til den prislappen forbundet med motorsykkel, ser verdien med tiden, som i tilfelle av en ekte Harley Davidson. Hvorvidt sykkelen er kjøpt for å lage en sterk stiluttrykk eller for komplette verktøyet, brukte sykler er et godt alternativ.
Kjøp guide for brukte motorsykler omfatter følgende direktiver:: Sjekk ut alle de brukte sykkel markedet alternativer, før du selv forsøke å begrense ditt valg. ; Alltid ha med en mekaniker du kan betro eller en sykkel-savvy venn som vet om motorsykler. ; Go tidligere enn annonsert, for å sjekke om oppstart når motoren er kald. ; Insister på en test tur av sykkelen. ; Når du tar sykkelen for en prøvetur, rull den litt og bruke bremsene. Sjekk om bremsehendelen engasjerer jevnt. Enhver form for å dra må tas opp. Alltid tillate en profesjonell mekaniker til å evaluere bremse strømmen. ; Inspiser grundig for skader i den kroppen, riper, hakk og løs og dårlig tilpasset tilbehør. , Anmodning om nøkkelen og reservedeler og eier og service manual. ; Spør om clutch kurven, hydraulisk eller kabel-operert clutch. ; Sjekk kroppen for symmetri, bremseskiver på hver side av forhjulet, fairings og underramme og dekkslitasje. ; Du bør sjekke rammen for sprekker, særlig langs sveisene. ; Dobbeltsjekk malingen jobben for kosmetiske skader og grunne reparasjon av clutch / brems spakene, eksosrør, forgaffel, monteringsbraketter og gass tank. : Gjennomføre en grundig kontroll av bolt hoder, eksosrør, tenningen og motoren saken bolter. ; Du må også sjekke hjuloppheng, styring hodet og svingarmen kulelager, gaffel rør, speedometer og kilometerteller drift, tannhjul og kvalitet på motor komprimering. ; Skriv ned detaljer for tidligere eier og dobbeltsjekke om sykkelen har blitt kjørt. Det er ikke noe problem hvis sykkelen har blitt brukt til racing, men så må du da være forsiktig når inspisere sykkelen for misbruk. ; Du bør egentlig sjekke vedlikehold historien om sykkel og motorsykkel forsikring. Det lønner seg å spørre om endringer gjort på sykkelen og service historikk, annet enn den mekaniske inspeksjon. Pass på at VIN-nummer er det samme på sykkelen og tittelen. Å investere i en brukt sykkel kan være en svært klok beslutning gitt grunnleggende sjekkliste er på plass og du er støttet av faglig støtte fra en kjent mekaniker. Investeringen kan du dra nytte av redusert pris, mens realisere din drøm, spesielt midt i en økonomisk resesjon!