Glem-Me-Not Plant

Ifølge en legende «Glem-meg-ikke 'var de siste ordene til en ridder til sin dame-kjærlighet etter at han falt, og sank til bunnen av en elv på grunn av vekten av rustningen han bar. De fleste av Forget-me-not planter er preget av sine blomster, med 5 blå og flat kronblader. The Myosotis alba har hvite blomster og Myosotis aurea har gule blomster. På Glem-meg-ikke plantene finnes i fjellet, skogen og i fuktige områder på en høyde på 700 til 2800 meter. På Glem-meg-not blomster som er velduftende om kveldene og nettene er også kalt asiatiske glem-me-not, Wood glem-me-ikke og Alpine glem-me-not.
Disse plantene er gruppert under slekten Myosotis, som tilhører familien Boraginaceae. Mange av Forget-me-not planter er innfødte på New Zealand, og finnes også i Asia, Australia, Nord-Amerika og Afrika. Fordi Forget-me-not blomster minne folk om kjærlighet og tragiske slutter, kvinner ofte bruke den. Folk også bruke den i bryllup. På Glem-meg-ikke den offisielle blomsten på National Besteforeldre dag.
Alaska State Flower
I 1949 staten Alaska erklærte Mayosotis Alpestris ett glem-meg-ikke blomstre funnet i Alpine områder av USA, som den offisielle statlige blomsten av staten Alaska. Det var en glem-meg-ikke blomstre, med blå kronblad og gulaktig eller rosa sentrum. Følgende er en liste over noen Forget-me-not blomster:; M.alpestris alpestris (Alpine Forget-me-not), M. alpestris asiatica; M. alpestis Osmypo; M. alpestris (Gold og safirer); M. alpestris (Nana); M. alpestris (Ruth Fischer), M. appestris (Underarter Suaveolens); M. arvensis (Common Forget-me-not), M. arvensis arvensis (Field Forget-me-not) M. asiatica (Alpine Forget -meg-ikke), M. ASPERA, M. Atlantica; M. australis (Austral Forget-me-not); M. azorica (Azorene Forget-me-not); M. regningen baker; M. blå ball; M. sylvatica (Blue Bird glem-meg-ikke), M. bouquet, M. cametoonensis, M. anescens (Hairy glem-meg-ikke); M.capitata (Sub-Antartic glem-meg-ikke); M. colensoi colensos Forget -meg-ikke, M. alba Forget-me-not, Forget-me-not Planting Instruksjoner
Hvis du tenker på planting Glem-meg-ikke plante i hagen din, så bør du gå gjennom følgende informasjon. Før du kjøper Forget-me-not frø eller stiklinger, bekrefte om de er for årlige eller flerårige. Forskjellen mellom disse to er betydelig. Den årlige glem-meg-ikke planter i ett år og den flerårige forget-me-not planter varer i tre år eller mer. ; Forespør på det lokale barnehager om planter av på Glem-meg-ikke anlegget ditt er interessert i.; Du kan velge din favoritt fra en gruppe på 50 glem-meg-ikke planter. ; Planting planter av på Glem-meg-ikke den enkleste måten å heve dem. ; Hvis du ikke finner seedlings du leter etter, så du har ingen mulighet, men å starte med på Glem-meg-ikke frø, som du kan kjøpe på det lokale barnehager. ; Plant frøene i polythene poser med jord blandet med kompost. ; For tidlige blooms, plasserer posene inni huset eller en hage skur 8 til 10 uker og vann frøene jevnlig, for å holde jord i polyeten poser fuktig. , I begynnelsen av våren, plante på Glem-meg-ikke plantene i hagen din, der de vil bli skjermet fra direkte sollys. , The alternativ er å berede grunnen tidlig på våren og plante frø i barmark, når er det fortsatt sjanser til å ha lyset frost. ; Du kan legge komposten til jord ved å forberede grunnen for frø. , Selv om Forget-me-not plantene kan overleve, selv når de vokser på et overfylt haug, er det en god idé å plante dem 3-4 inches hverandre. ; Vann frøene regelmessig og opprettholde bakken fuktig og når det trengs, supplere dem med kompost, som kan forsterke deres vekst. , The tørr jord kan ha negativ virkning på veksten av frø og planter av på Glem-meg-ikke. , Dine Glem-meg-ikke kan blomstre i begynnelsen, midten eller i slutten av våren. Når det skjer kan du prøve å forlenge blomstringen tiden ved å regelmessig trimming brukte blomstrer. Hvis du er virkelig interessert i hagearbeid, blomst hager og på steinbed, Glem-meg-ikke planting på din favoritt spot, vil være en godbit å øynene. På Glem-me-not plantene ikke tiltrekker sykdommer eller insekter, men hvis den gjør det, så kan du bruke sprøytemidler og / eller soppmidler å takle problemet. , The National Glem-meg-ikke dagen blir feiret den 10. november. En måte å feire denne dagen er å sende på Glem-meg-ikke blomster til venner og familiemedlemmer, som ikke har vært i kontakt din for en lang tid. Legenden knyttet på Glem-meg-ikke planter og blomster som virkelig gjør det uforglemmelig. Roser snakker om kjærlighet, men en Forget-me-ikke blomst er nok til å si mer enn som så.