Slik Bygg Betong Stairs

Jeg har aldri vært i stand til å forstå hvorfor, men det ofte så skjer det ett overskyet vær bringer gamle minner. Når skyer samles på himmelen, barndomsminnene start crowding på tankene og med pøsende regnvær, kommer gushing, minnene om alle de verdifulle øyeblikkene fra fortiden. Øynene felle tårer mens leppene smil.
På en slik overskyet dag jeg var alene hjemme, å gå opp trappen som førte til rommet mitt, gikk jeg ned memory lane til de dager da min verden dreid rundt det nybygde betong trapp. Det var den eneste måten som førte til "mine" rom og dette gjorde de konkrete tiltak så spesiell for meg. Jeg begynte å huske alle de små tingene mellom meg og min trapp! Ja, hun var veldig mye for meg. Jeg pleide å som huske railing henne, hoppe ned hennes trinnene i spenning, mens borte min tid telling hennes spiler, løpe opp hennes trinnene som tok meg til rommet mitt, og stående på henne landing, når jeg kunne mitt syn huset fra toppen, Jeg brukte å føle på 'toppen av verden'!
Jeg skulle opp som svært trapp i dag. Gå opp trappen føltes så annerledes. Trappen var blitt gammel, hennes skritt var å se blek og hennes betongkonstruksjoner så visnet. Jeg husket hennes unge, da hennes trapper ble nylig bygd og hennes konkrete tiltak så lyst og ungdommelig. Jeg gikk tilbake i tid til da jeg var liten. Jeg samlet sammen når og hvordan trapp byggingen hadde begynt, og hvordan mor og far hadde planlagt hvordan gjøre konkrete tiltak. Mens de gjorde ordninger for bygging av konkrete tiltak, var jeg spent på å se min drøm om å ha en trapp å nå rommet mitt, gått i oppfyllelse. Jeg husket alt det morsomme vi hadde mens byggingen av konkrete tiltak. Moroa kan ikke gjenskapes, men trinnene vi tok i bygningen trinnene kan! Her er noe om hvordan å bygge betong trapper. Hold lesing.
Trinn for å bygge betong trapper, Før du begynner med selve byggingen trapp, bestemme hvor de vil bli plassert, og hvilken type trappen du ønsker å ha. Hvis du planlegger å bygge konkrete trappen på yttersiden av huset ditt, må du opprettholde trinn dimensjoner som foreskrevet av din lokale bygningsloven. Ellers har du full frihet til å velge målene og utformingen av trapp din. Vanligvis er for et trinn høyde på 4-5 inches, en mønsterdybde 16-18 inches anbefalte, mens det bør være mellom 10 og 14 inches for et trinn høyde på 6-7 inches. Den flate gå overflaten av et trinn er trinn slitebanen og de vertikale platene bli med løpebaner er trinnet stigerør. Som du kan se, deres foreskrevne målinger varierer omvendt. Det anbefales å lage en enkel skisse av trinn design før du begynner å bygge trappen.
Nå må du beregne antall trinn du vil bli konstruere. Du må beregne dette tallet ved å dele den planlagte høyden på trappen av høyden på hvert trinn. Langs med fremveksten av trinnene, vurdere fot, noe som stort sett en grus og betongfundament brukes til å gi støtte og stabilitet til trinnene.
Når dette er gjort, må du arbeide med konkrete former for trappen. Formene der støpes kalles konkrete former. Klipp ut skjemaene fra gode kryssfiner ark. Du kan bruke gule furu eller gran form boards. Mens du gjør dette, ser at dere opprettholde en nedfart på ¼ tomme, slik at hvert trinn har en oppover stige, og du ikke ender opp å bygge et solid betong masse. Kontroller at skjemaene tåle vekten av betong. Start med nederste trinn først. Når den første trinnet er dannet, fortsetter med resten av trinnene slik at hver trapp form er mindre enn tidligere, med et forskjell lik størrelsen av slitebanen. Med dette, siden former for trappen er klar. Nå, gå til skjemaer for stigerør. Deres lengde bør være slik at de overlapper siden og deres høyde skal være det samme som for riser.
Plasser trapp kjøre skjemaene på begge sider av verandaen / plattform som trappen skal lede til. Hver blankett skal plasseres vinkelrett på trammen. Støtt skjemaer med sterk tre eller metall innlegg kalt stakes, med skruer eller spiker.
Den neste svært viktig steg er å helle den betong i former. Bland de konkrete i henhold til produsentens anvisninger og øse den blandete konkrete inn skjemaene ved hjelp av en spade. Fjern overflødig betong, om noen, og trykk hver form lett å frigjøre luft fanget inne. Ikke hell konkrete direkte inn i former eller du kan ende opp søle den over alt. Begynn med den nederste trinnet og jobbe deg oppover. Arbeidet med ett lag av gangen, og se at den første trinnet er satt før du flytter til neste.
Den siste og litt vanskelig skritt i betong trapp konstruksjon er at på etterbehandling trinnene. Her vil du kreve en etterbehandling sparkel for å jevne ut semi hard betong. Etter at etterbehandling er ferdig, må du bruke en liten kost og dra det fra den ene enden av et trinn til den andre på ett slag. Denne prosessen vil la små streker på løpebaner, gi dem grep. Nå, la betongen kur, og hardner hvoretter siden skjemaene kan fjernes. Du kan glatte sidene med en sparkel eller bruke vann for å hjelpe den harde betongen å glatte ut. La betongen herde i ett dag og dine skritt vil være klar til å bli tråkket på!
Nå som du vet hvordan å bygge betong trapper, ta et skritt videre i å bygge dem! Vil du føle stolt av å ha banet veien dit du hadde planlagt å gå 'trinnvis'!